Warrior
Prot Warrior
Výhody:
Plátové brnění a štít -> díky tomu je schopen absorbovat velká zranění od nepřítele
Nejlepší tank na 1 target
Oproti druidovi má staty Parry a Block
Dokáže vyvinout dostatečné aggro
Pasivní crushing imunita
Last Stand & Shield Wall ("záchrana před smrtí")
Taunt, který je možný použít v krátkých časových intervalech (lze použít až 3 taunty -> klasický Taunt, Mocking Blow = 2 min CD -> lze použít pouze v Battle stanci, Challenging shout = 10 min CD -> plošný taunt)
Snižuje armor na nepříteli
Nevýhody:
Obtížně se s ním tankuje více nepřátel
Nejtěžší na tankování
Pouze melee taunt
Dlouhý cooldown na Challenging shout
Talenty:
U talentů se nedá říct, která kombinace je nejlepší.
Základní část stromu vypadá takto
Pro příklad sem dám pár možností talent buildů. Lze tyto stromy kombinovat.
Talenty pro výdrž
Shield Wall talenty -> Prodlouží použití spellu Shield Wall o 3/5 sekund.
Shield Mastery -> Zvedne absorbci (block value) štítem o 10/20/30%
Defense Stance Mastery -> Redukce spell damage o 2/4/6%
Spelly:
Taunt - Tento spell způsobí, že se nepřítel na Vás otočí.
Heroic Strike - Útok nahrazující autoattack. Používat, když máte 50+ rage.
Revenge - Aggrovací spell, zvaný i jako "low cost spell" na který je potřeba pouze 2 rage. Lze ho použít poté, co dáte dodge, parry nebo block. 5 sec cooldown.
Shield Slam - Spell, který přidává nějvíce aggra. Jeho damage je odvozen od Vašeho block value. 6 sec cooldown.
Shield Block - Tento spell Vás učiní Uncrashable. 5 sekund cooldown.
Cleave - Plošný spell, který warriorovi umožní na sobě držet více nepřátel.
Sunder Armor - Snižuje protivníkovi armor.
Devastate - Základní aggrovací spell, snižuje protivníkův armor.
Shield Wall - Snižuje dostávaný damage o 75% po dobu 10 sekund. 30 minut cooldown.
Last Stand - Přidá 30% Vašich maximálních hit pointů po dobu 20 sekund. 8 minut cooldown
Spell Refletion - Odrazí spell zpět do nepřítele. 30 sekund cooldown.
Thunder Clap - Plošný spell, zpomalí melee útok o 20% na 4 targety. 4 sekundy cooldown.
Commanding Shout - Přidá 1080/1250 hit pointů celé partě.
Battle Shout - Zvedne attack power o 305 celé partě.
Intimidating Shout - Vystraší 5 nepřátel v okolí 8 yardů po dobu 8 sekund.
Demoralizing Shout - Sníží nepřítelův attack power v okruhu 10 yardů o 300 po dobu 30 sekund.
Rotace:
Základ je nastackovat si první 2 sunder armory (ne devastatem, sunder dá více TPS), dále permanentně devastate, shield slam + revenge používáme na cooldown. Shield block používáme buď permanentně, při T6/SwP equipu se už moc nevyplatí v low instancích, jelikož rage spíše ztratíte než získáte.
Staty:
Strength - Přidává Attack power a block
Agility - Přidává Critical strike, Armor, Dodge
Stamina - Přidává Hit pointy (HP)
Armor - Redukuje damage
Defense - Zvedá procentuální šanci na Dodge, Parry a Block, snižuje šanci na critical hit. Základní cap je 490/510. Nemusí se socketovat/enchantovat, v equipu je ho dostatek, takže se můžete věnovat ostatním statům.
Dodge - Zvedá šanci na vyhnutí se útoku. Nepřidává rage ani aggro.
Parry - Zvedá šanci na odražení útoku. Přidá rage i aggro.
Block - Zvedá blockovaný damage (block value) a šanci na block (block rating).
Hit - Zvyšuje šanci na udeření damage nepříteli. Cap 142.
Expertise - Snižuje šanci u nepřítele, aby Vám dal dodge nebo parry. Základní cap na dodge je 25 (75 exp. rating) = "Soft cap", cap na parry je 64 expertise (253 experise rating). Dá-li Vám boss parry nebo dodge, zvýšíte tím rychlost jeho autoattacku o 40%.
Použitelné buffy:
Commanding shout / Battle shout
Power Word: Fortitude /Prayer of Fortitude
Shadow Protection / Prayer of Shadow Protection
Mark/Gift of the Wild
Blessing of Kings
Blessing of Might
Blessing of Light
Blessing of Sanctuary
Dampen / Amplify Magic
Flasky a elixíry:
Flask of Relentless Assault
Flask of Fortification
Elixir of Major Fortitude
Elixir of Mastery
Elixir of Major Agility
Elixir of Demonslaying
Žravky:
+20 Strength
+20 Stamina
+30 Stamina
+20 Hit rating
+20 Agility
Brousky:
Adamantite Weightstone
Adamantite Sharpening Stone
Použitelné sockety:
Inscribed Pyrestone: +5 Critical strike rating + 5 Strength
Glinting Pyrestone: +5 Agility + 5 Hit rating
Enduring Seaspray Emerald: +5 Defense rating + 7 Stamina
Jagged Seaspray Emerald: +5 Critical strike rating + 7 Stamina
Shifting Shadowsong Amethyst: +5 Agility + 7 Stamina
Sovereign Shadowsong Amethyst: +5 Strength + 7 Stamina
Flashing Crimson Spinel: +10 Parry rating
Bold Crimson Spinel: +10 Strength
Subtle Crimson Spinel: +10 Dodge rating
Delicate Crimson Spinel: +10 Agility
Thick Lionseye: +10 Defense rating
Smooth Lionseye: +10 Critical strike rating
Rigid Lionseye: +10 Hit rating
Solid Empyrean Sapphire: +15 Stamina
Relentles Earthstorm Diamond: +12 Agility & 3% Increased critical damage
Eternal Earthstorm Diamond: +12 Defense rating & +10% Shield block value
Tenacious Earthstorm Diamond: +12 Defense rating & +Chance restore health on hit
Powerful Earthstorm Diamond: +18 Stamina & 5% Stun resist
Použitelné enchanty:
Head: 16 Defense rating + 17 Dodge rating (Keepers of Time)
Shoulder: +15/10 Dodge rating + 10/15 Defense rating (Scryers/Aldor)
Chest: +6 All stats
Wrist: +12 Strength /+12 Stamina / +12 Defense rating / +4 All stats
Hands: +15 Strength / +15 Agility / +2% Threat
Back: +120 Armor / +12 Agility / +12 Defense
Legs: +40 Stamina +12 Agility (Leatherworking záplata)
Feet: +12 Stamina / +12 Agility / Surefooted / Movement +6 Agility / Movement + 9 Stamina /
Rings: +4 All stats
Main hand: Mongoose / Executioner / Crusader / Battlemaster / Potency / Greater Agility / Crusader / Adamantite Weapon Chain
Shield: +15 Block rating / +18 Stamina / +18 Block value / Felsteel Shield Spike
Avoidance script:
/script DEFAULT_CHAT_FRAME:AddMessage("Your avoidance is currently at:",0.8,0.8,1)
/script DEFAULT_CHAT_FRAME:AddMessage(GetDodgeChance()+GetParryChance()+5+(GetCombatRating(CR_DEFENSE_SKILL)*150/355 + 20)*0.04,1,0.5,0)
Combined Avoidance script:
/script DEFAULT_CHAT_FRAME:AddMessage("Need 102.4 combined avoidance. Currently at:",0.8,0.8,1)
/script DEFAULT_CHAT_FRAME:AddMessage(GetDodgeChance()+GetBlockChance()+GetParryChance()+5+(GetCombatRating(CR_DEFENSE_SKILL)*150/355 + 20)*0.04,1,0.5,0)
Fury Warrior
Výhody:
- své partě dává AP shout, takže pokud možno ho nikdy nedávejte ke casterům
- není-li po ruce žádný jiný war, tak je na vás, abyste shazovali armor – pomáháte nejen sobě, ale taky všem ostatním, co dávají physical dmg
- nejste závislí na maně, rage si děláte sami, tzn. mezi hodinovým a dvouminutovým bojem pro vás není moc velký rozdíl
- máte relativně dost amoru, takže pokud se na vás boss nedejbože otočí, nahoďte ještě štít a něco přece jenom vydržíte
- co se dropu týče, tak nejste limitováni skrze typy armoru (jen proboha nenoste cloth se spell dmgem ) a zároveň se většinou nemusíte bát o plate, ten vám málokdy vezme roguna, cement apod. :>
Nevýhody:
- snad jen to, že nemáte žádnou konkrétní abilitku na redukci threatu (jako Feign Death, Soulshatter. . .), ale sledovat Omen a případně trochu přibrzdit by zase neměl být takový problém (je lepší chvíli postávat než do konce boje ležet)
Rotace:
Ability, které budete používat jsou Bloodthirst, Whirlwind a Heroic Strike. Pokud bude třeba trochu zaplošnit, nezapomínejte na Sweeping Strikes a Cleavy, které dohromady dokážou nadělat paseku, třebaže nikdy nebudete TAK dobří AOE dmgeři jako třeba mágové. K rotaci samotné: platí, že Bloodthirst > Whirlwind > Heroic Strike. V podstatě jedete na cooldowny BT a WW a HS používáte jen v případě, že máte na oba zmíněné instanty cd a máte dostatek rage pro jejich budoucí použití. Pak už to chce jen kontrolovat APshout a Rampage a máte vystaráno.
Na dvaceti procentech pak blikne Execute, tak si můžete začít užívat klikání jednoho tlačítka
Talenty:
Plus mínus:
https://wow243.gamestool.net/warriort.ph ... 0000000000
(takhle vyhovují mně; samozřejmě pokud má někdo radši bodíky utracené jinde, je to jeho věc )
Nevím co bych k nim nějak konkrétně dodával, snad jen to, že investovat body do talentů Weapon Mastery a Precision vám poněkud usnadní capnutí hitu a expertise.
Equipování a staty:
Co se priority statů týče, budu trošku citovat DPS compendium:
<9% hit and <6.25% Dodge reduction
Expertise/Hit > Crit/AP/Armor Pen > Haste
>9% hit and <6.25% Dodge reduction
Expertise > Crit/AP/Armor Pen > Haste/Hit
>9% hit and >6.25% Dodge reduction
Crit/Ap/Armor Pen > Haste/Hit (Expertise yields no dps increase past the cap)
K tomu snad není třeba tolik dodávat, snad jen že ačkoli 1 strength = 2 attack power, je lepší dát přednost 1 strength díky procentnímu bonusu ke statům z kinga.
Soft hit cap je zmíněných 9% - na této úrovni by vám měly přestat missovat ability, což v podstatě stačí. Jistě, někdo namítne, že hit cap je 28%, ale to se po devítiprocentní hranici týká jen „bíleho“ dmge, a proto už z logiky věci je lepší nadále investovat do statů, ovlivňující všechny útoky, ne jen některé. Se třemi body v taletnu precision je pak třeba 95 hit ratingu, pokud máte v partě draeneie, tak máte ještě další procento k dobru.
Osobně upřednostňuju armor pene před hastem z jednoho prostého důvodu: zatímco s navyšujícím se množstvím haste ratingu se vám efektivnost jednoho bodu snižuje, u armor pene to je naopak. Rozdíl mezi redukcí physical dmge z armoru z nuly na tisíc je znatelná, rozdíl mezi deseti a jedenácti tisíci už tolik ne. To ale neznamená, že je třeba se hastu vyhýbat – jen to není taková pecka, jak by se mohlo zdát.
V boji vždycky stojíme za bossem, aby nám neházel block ani parry, 6,25% dodge redukujeme skrz talent weapon mastery a dále přes expertise rating (3.9423 Expertise Rating = 1 Expertise = -0.25% Dodge/Parry).
Sockety:
červené – 10 strength
modré – 5 strength + 7 stamina
žluté – 10 hit rating (jen pokud nemáte soft hit cap), pak buď 10 crit rating (pokud nemáte crit cap, ale pokud začínáte, tak ho jen tak neuvidíte, pokud vůbec někdy) nebo oranžový na 5 strength a 5 crit rating
meta – relentless earthstorm diamond
Enchanty:
Headka: 34ap + 16hit (cenarion repka)
Ramena: ap + crit (aldor/scryers repka)
Back: 12 agility
Chestka: 6 all stats
Wristy: 12 strength
Rukavice: 15 strength
Legy: 50ap + 12crit
Boty: buď 12 agi nebo Cat's swiftness (občas prý vychází u trochu běhacích bojů lépe)
Zbraně: To už se odvíjí od vašich osobních preferencí, nabízí se Crusader/Mongoose/Executioner/Potency. Nedoporučuje se mít dvakrát Exe, protože se nestackuje.
Flasky x Potiony:
Flask of Relentless Assault – 120ap, na dvě hodinky, přetrvá i po smrti – fajn na wipe párty
Mighty Rage Potion – dodá po napití nějaký ten rage a strength, šikovná lahvinka
Insane Strength Potion – ještě sikovnější lahvinka, nedá sice rage, ale za to dvakrát více strengthu
Haste Potion – zrychlí útoky, vyplatí se hlavně na posledních dvacet procent, když tam valíte jeden Execute za druhým
To je asi tak všechno, doporučuji nezapomínat na AP shout a Rampage (obnovovat, když vám zbýva tak kolem 5ti sekund). Když není prot-war, tak sunder armor a nezapomínat udržovat. Když se hodí ovce/sleep/cokoli, pozor, ať do toho neťuknete WW, jak už se mi taky jednou povedlo. Pokud se nějak domluvíte předem se šamanem v partě, odpalte trinkety během hera, logicky se vyplatí mít silnějších útoků víc než míň. A vůbec, pokud možno vždy křičte, ať vás dají k cementovi (10% ap bonus, totemy), ferálovi (5% critu), BM/MM hunterovi a pokud to jde, tak i retri palachovi (mohl by mít v talentech bonus z aury). Jo a jednou za třicet minut máte Recklesness, tzn. většina vašich útoků během toho critne – tohle se taky hodí použít během heroismu. Ale to už vám asi došlo