Rogue PvE basics
Zdravím všechny příznivce opichování zezadu. V tomhle krátkém článku se vám pokusím přiblížit zákaldní mechaniky ohledně toho, co je roguna v PvE zač a jak s ní točit co nejvíc J
Nejprve shrneme základní výhody a nevýhody:
Plusy:
+ jedno z top single target DPS v TBC
+ Výborný threat management
+ Jednoduchá rotace
Minusy:
- az na hemo build, nebuffuje raid ani partu
- aby zarila potrebuje poradnej support
- cap requests
- Na bossech s imunitama (void, curator…) a high movement bossech(alar) viditelne ztraci…
Základní pravidla:
1) Neumírej
2) Nedělej nic, co by wiplo raid
3) Nenech dropnout SnD
4) Necapni v boji energii
5) Používej cooldowny
6) Maximalizuj čas na bossovi
Ad1)
Roguna je melee class s největší survivalem. Máte hromadu abilit, které vám zachrání zadek, konkrétně sprint, cloak of skills, vanish, evasion. Používejte je rozumně a vždy tak, abyste z nich měli co největší užitek. Pozor na cloak, který má 90% šanci na resist. Abyste pak nebyli překvapení třeba u prince až tu novu i přes cloak dostanete ;)
Ad2)
K tomuto bodu nemám vážně nic co bych dodal J Nicméně ve spojení s bodem jedna, můžete naopak raid zachránit díky správnému popnutí správných CDs.
Ad4)
Také známo jako energy managemement a pooling. Správný management rozděluje roguny na dobré a špatné. Snažte se nedopustit, aby jste capli energii na 100, případně 110 v případě assa buildu. Jakmile overcapnete energii, ztrácíte DPS a zároveň je pravděpodobné, že pokazíte rotaci a nedosáhnete 100% SnD uptime. Na druhou stranu, ne vždy je nutné zpracovat veškerou energii hend jak ji dostanete. Často se stává výhodné si energii schovat před pokračováním v rotaci. Zabráníte zbytečným wastum CPs a zároveň si vytváříte polštář pro případný výpadek v energy regenu.
Ad 5)
Tady je to na delší povídání. Základní chybou, kterou roguny dělají je, že pravidelně nepoužívají CDka. Není žádný důvod ta CDka syslit J Samozřejmě pokud očekáváte boss fight dřív, než váb doběhnou, tak se jedná o jinou situaci J
V zásadě je nejlepší pouštět všechna CDka najednou. To je důležité zvláště, jedná-li se od CD s vlivem na haste. Použití dvou %-based haste efektu najednou vám dá větší dmg output, než jejich rozdělení.
Dále použití jakéhokoli statového CD (AP, AGI, crit…) vám stackne s haste efektem další dmg navíc. Nejlepší je tedy pouštět BF (haste pot) společně s nějakým stat based CD (nejčastěji trinket). Zároveň je dobré se domluvit se shamanem, aby BL pustil ve chvíli, kdy můžete nahodit aj BF.
Co se týká Adrenalin Rush, tam je to celkem jedno, jelikož vám haste neovlivní energy regen. Nicméně vzhledem k tomu, že se snažte s BF pustit i trinkety, pouštějte ARko společně. Víc energy -> víc sinisteru při víc AP, armor pene atd…Díky tomu, že AR je CD na 5 minut, je v dalších fázích boje problem synchronizovat ho s ostatníma CDs. Stejně tak je problem se synchronizací berserk, cold bloodu atd. Nicméně dostatečná znalost encounteru a délky boje vám může v plánování pomoct.
Capy:
No tady máme jádro pudla J Nás zajímají dva staty na cap, které nám silně ovlivňují DPS output. Jedná se o HIT a expertise cap. Nebudu resit celé tabulky, ale pro základ:
HIT cap:
HIT rating soft cap: 64 (nemissujete ability)
HIT rating cap: 315 (též známý jako poison HIT cap. V tuto chvíli neresistíte poison. POZOR! Neplatí zde na server, jelikož si developeři myslí, že poison je spell a scaluje se z spell hit ratingu. Kdokoli bude v bugtrackeru toto rozporovat, budu mu vděčný. Já se s nima hádám už 3 měsíce a nejsem sám. Bohužel jsou to proste blbci a nechápu základní mechaniky v jádře :/ )
Hard HIT cap: 363 (veškerý hit rating nad tuto hranici je waste. V tuto chvíli přestáváte missovat OH)
Veškerá čísla jsou s talentem precision 5/5 a improved FF od sovy.
Expertise cap:
Pro hordu celkem easy…44 experise rating pri weapon expertise 2/2. Není to žádná šílenost, nicméně je důležité vědět, že je expertise důležitější než HIT.
Enchanty:
Předpokládám, že zde není potřeba moc řešit. Jediné co se objevuje jsou rozpory na weapon enchant. Takže 2X mongoose je správná volba. Nic víc není třeba vědět ;)
Další optional místo jsou botky. Minimálně do BT gearu doporučuji surefooted.
Poslední věcí jsou shoulder ench. Tak jako topovka je překvapivě shoulder ench ze saphirona v naxxu . ten nám dává 26AP a 14crit ratingu. No nicméně pochybuju, že seženeme dost lidí na pravidelné čištění naxxu, takže Aldor/scry to řeší J
Zbraně:
Správný výběr zbraní záleží samozřejmě na výběru talentů. Nicméně generálně. MH co nejpomalejší zbraň, OH co nejrychlejší. Žádná jiná možnost není (ano na mutilate bych si představil dvě slow daggery ale to je spec, který do PvE prostě tak nějak nepatří. Max čistě ze začátku než seženete combat zbraně)
Talenty:
Nebudu se zabývat hybridama. Za prvé pochybuju, že je někdo bude hrát, za druhé je sám nemám otestované a načtené a nechci vykládat vagínoviny a za třetí to začíná být dlouhé :D Takže se pověnujeme akorát combat a jedné specce v Hemo, které se občas hodí pro jednu rogunu na support (ta nejhůře gearnutá či nejméně schopná by to měla mít. Když už nedá dmg, tak ať ho zvedne ostatním J )
Basic combat spec
Warmane combat spec
Basic hemo build
Rozdíl mezi základním a warmane specem je v improved poison. Díky tomu, že tu mají ten HIT podělanej, tak dávám přednost aplikaci poisonu než shivování….
Předpokládám že jinej weapon expertise spec si každý dokáže analogicky udělat J
Jedině pokud uvidím někoho s dagger combat/dagger hemo, tak ho zakousnu J
Rotace:
Ohledně rotace se taky dá psát strašně dlouho, takže zkráceně.
Vyhoďte si z baru spelly Expose armor a Eviscerate. Jediný případ, kde evis použijete jsou poison immune bossové. A I tak né moc.
Váš kámoš jako finisher move je SnD a rupture. (bleed ignoruje armor). Pokud rupture nestihne dotikat, jedete envenom (take ignoruje armor).
Základní rotace:
(2piece T4 bonus)
Nazývána též jako 2/5 rotace.
Prepot -> stealth -> garrote -> 1CP SnD -> SS do 2CP -> SnD -> SS do 5CP -> 5CP rup -> SS ->2cp SnD
Muze vam obcas vychazet I 1/5 rotace
Pokud nemáte 2set T4, tak jedete start stejně, akorát rotaci upravíte na 3-4 SnD/5rup. Zase záležíjak mate ostatní staty a jak vám to bude vycházet. Co se týká vanishe….pokud jste si jisti,ze ho nebudete potrebovat akutne, tak ho narvete hned jak vam dotika garrote a dejte tam dalsi garotu. Zároven garrote je jedinej spell, kterým jdete ze stealthu na boss fightu. (vyjimku tvori zase target co neumi krvacet J )
Uvědomte si, že jak combat tak hemo spec má jako hlavní dmg source white dmg. Podle toho se chovejte ;)
Gear:
Doplním možná časem. Po přečtení byneměl být problem abyste si našli věci co potřebujete sami. Navíc je všude možně k sosnutí spreadsheet. Stačí googlit.
Zdroje:
Legacy wow rogue TBC guide
Chase christian Hit cap guide